Koop geen GoPro bij GoPro

Kassa over GoPro ideal probleem

Afgelopen zaterdag 14 november 2020 werd in de aflevering van Kassa aandacht besteed aan een probleem met de GoPro webshop. Kevin de Haan kocht online via gopro.com een action camera van hetzelfde merk. Na het doorlopen van alle stappen heeft hij uiteindelijk betaald met iDeal, een in Nederland zeer bekend betaalmiddel. Helaas bleef het daarna erg stil ondanks dat het geld wel van zijn bankrekening was geschreven. Hij ontving geen betaal- of orderbevestiging en zeker geen GoPro camera. Na vele telefoontjes en diverse mailtjes was Kevin de Haan nog geen stap verder gekomen met dit bedrijf en zodoende schakelde hij de Belbus in van Kassa, het consumenten programma van BNNVARA.

De Belbus van Kassa

Sinds zaterdag 26 september 2020 presenteert Ciana Mayam de rubriek De belbus dat daarvoor werd gepresenteerd door Sahil Amar AÏssa. Met behulp van Ciana en het team van Kassa / Belbus was het probleem met GoPro opeens snel opgelost. Liep Kevin steeds tegen gesloten deuren aan, was het voor het bekende televisieprogramma een koud kunstje. Maar daar nam Ciana geen genoegen mee en wilde GoPro wel even persoonlijk spreken. Dat zat er helaas niet in. En een telefoontje naar het kantoor van Go-Pro liet de kijker van Kassa getuige zijn van een zelfingenomen arrogant bedrijf waar ook Kevin mee te maken had gehad. De werknemer van Go Pro gaf aan: “Hij heeft zijn geld toch terug? Dan is er toch geen probleem meer!?”. Waarom de iDeal betaling was mislukt en de webshop van GoPro dit niet registreerde, dat wilde de dame aan de telefoon niet uitleggen.

GoPro producten

Het is niet te ontkennen dat GoPro mooie producten maakt en dat deze veelvuldig worden gekocht. In de top 10 van meest verkochte action camera’s komen de producten GoPro een aantal keer voor (bron: Coolblue en Amazon). Op dit moment staat de GoPro HERO 9 Black bovenaan. Verder zien we in de top 10 bijvoorbeeld GoPro HERO 8 en HERO 7. Als je naar de reviews kijkt dan zijn mensen over het algemeen positief over deze producten.

GoPro webshop

Het gaat dus niet om de producten maar om de webshop, die kun je beter vermijden! Je ziet wel leuke aanbiedingen op de eigen webshop van GoPro. Het is dus begrijpelijk dat mensen hier een camera of accessoires kopen in plaats van andere webshops. Echter goedkoop kan vaak uitkomen op duurkoop. Zo blijkt uit het verhaal van Kevin bij Kassa. Maar ook wanneer je kijkt op Trustpilot dan zijn de reviews zeer negatief. GoPro.com scoort op TrustPilot een 1,6 (van de 5 sterren). De voornaamste klacht is dat niemand van de webshop te bereiken is. En wanneer je iemand aan de lijn krijgt dan zijn ze zelden behulpzaam en lossen het probleem niet op (tenzij BNNVARA belt natuurlijk). Ook klagen mensen over het niet of laat ontvangen van producten.

De aflevering van Kassa kun je hier online bekijken: https://www.npostart.nl/kassa/14-11-2020/BV_101401083

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.